Objectius del curs
El sector turístic s’ha vist afectat per el ràpid desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i les organitzacions han tingut que adaptar-se i modernitzar-se a aquest nou entorn, a on la informació i les dades circulen amb molta rapidesa i el client demana una resposta en temps real. A més aquest sector presenta una sèrie de particularitats que no són comuns a la resta de sectors i que haurien de ser objecte d’estudi de forma especifica.
A més aquest sector aporta més de 115.000 milions d’euros a l’economia espanyola i representa en torn al 11% del PIB. En el cas de l’economia balear aquets efectes directes son del 27% del seu PIB. A més, Internet ha generat un gran impacte en el sector, canviant el pes dels actors, els processos y la forma de entendre el màrqueting i la comercialització del sector. La pantalla s’ha convertit en un company de viatge per al turista i en in vehicle d’interacció amb les empreses que ofereixen serveis turístics. En alguns mercats vitals per al turisme balear, com el britànic, més del 65%de les reserves es realitzen per la Red.
Per tant, el Curs de “Expert Univesitari en eTourism: Comercialització i Màrqueting online” es tracta de facilitar als alumnes els coneixements necessaris per afrontar els nous reptes en la comercialització i el màrqueting online de les empreses turístiques. Actualment, Internet ha tingut un gran impacte en el sector turístic, canviant el pes dels actors, els processos i la forma d’entendre el màrqueting i la comercialització del sector. Aquesta transformació ha afectat també als llocs de feina, creant una nova necessitat. Així existeixen actualment una creixent demanda per part de les empreses de professionals amb coneixements de eMarketing, perfils professionals com, “eCommerce manager”, “eMarketing manager”, “eDistribution manager”, entre d’altres, que són de cada vegada més demanats per part de les organitzacions turístiques.
A través de les diferents assignatures es pretén que els alumnes puguin assolir els següents coneixements:
- Coneixement de l’entorn web 2.0 i les eines comunicatives que utilitza a una empresa turística
- Aprofundir en l’elaboració de plans de Social Media, coneixent les seves aplicacions.
- Crear una estratègia online i realitzar seguiment de la comunicació corporativa per transmetre una imatge positiva, gestionant la reputació online.
- Conèixer els aspectes legals que poden influir en el desenvolupament de negocis en el medi digital.
- Estudiar l’estructura de una web i saber optimitzar-la per millorar el seu posicionament.
- Conèixer les particularitats del màrqueting online de les empreses turístiques: SEO, SEM, eDistribution, Revenue Management, entre altres.
- Conèixer els nous models de negoci d’empreses turístiques adaptats a multi dispositius i les seves particularitats en la seva publicitat i promoció
- Aprendre les diferents formes per fidelitzar els clients en el medi digital.
- Comprendre les eines de mida de resultats i les formes de treballar d’analítica web.
Amb aquestes objectius, el curs dotarà als estudiants amb les competències claus per influir en el desenvolupament competitiu de l’empresa, amb un enfoc estratègic adequat a la realitat actual empresarial en el turisme i apropar-se a les tendències més innovadores de les organitzacions.